Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у режимі «Школи сприяння здоров'ю»

Мета:

  • Організація освітнього процесу з формування у дітей дошкільного віку ціннісного ставлення до власного здоров'я, компетентності у фізичній, психічній і соціальній його сферах.

Завдання:

  • педагогічний процес спрямувати на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я у дітей дошкільного віку через розкриття істотних зв'язків і залежностей, які існують між станом здоров'я людини та її способом життя, рівнем знань про здоров'я, настроєм, стосунками з іншими людьми;
  • забезпечення кваліфікованої допомоги у наданні дітям знань про основи здоров'я, вироблення навичок збереження, зміцнення та відновлення фізичного, психічного та соціального здоров'я дітей;
  • створити відповідне матеріальне та дидактичне середовище для реалізації фізкультурно-інтелектуального напрямку;
  • оновити освітній процес через впровадження здоров'яформуючих та здоров'язбережуальних технологій;
  • створити умови для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагога ЗДО як умови реалізації розвитку особистості дошкільників, удосконалення освітнього процесу;
  • залучення батьків до фізкультурно-оздоровчої роботи, створення умов для активної здоров'язберігаючої позиції.
/Files/images/2/seattle-fun-runs-2013-7413.png

Мета: формування у дітей інтересу до занять фізичною культурою та спортом; розв'язання завдань, пов'язаних з естетичним, моральним, патріотичним вихованням. Формування соціальної та особистісної мотивації дітей дошкільного віку на збереження та зміцнення свого здоров"я і виховання соціально значимих особистісних якостей в процесі занять фізичною культурою.
Завдання:
Розвивати в дітей інтерес до занять фізичною культурою і спортом, уміння і навички співробітництва, а також потреби в нових знаннях про способи збереження і зміцнення здоров'я.
Розвивати в дітей прагнення до актуалізації досвіду інших і свого власного по зміцненню та збереженню здоров'я за допомогою занять фізичною культурою.
Виховувати в дітей такі соціально значимі особистісні якості, як цілеспрямованість, організованість, ініціативність, працьовитість.

Презентація "Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в умовах сучасного ЗДО" (вкладення).

Відеофільм "Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в умовах сучасного закладу дошкільної освіти" (вкладення)

Умовами цілісного розвитку дитини є використання в закладі дошкільної освіти нових педагогічних технологій, інноваційних підходів, здоров’я забезпечуючих та здоров’яформуючих технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвиваючого середовища, екологічно сприятливий життєвий простір, повноцінне медичне обслуговування, харчування, оптимізацію рухового режиму,системний підхід до формування у дітей ціннісного відношення до власного здоров’я і мотивації відносно здорового способу життя, дотримання гармонійних взаємин між дітьми і педагогом.
Основою системи фізичного виховання в закладі дошкільної освіти є руховий режим як сукупність різних засобів і організаційних форм роботи. Фізичне виховання дітей дошкільного віку спрямоване на зміцнення їх здоров’я, удосконалення фізіологічних та психічних функцій організму, що розвивається, загартування, розвиток рухових умінь, підвищення фізичної та розумової працездатності, необхідної для навчання в школі. Ефективність фізичного виховання в ЗДО забезпечується комплексним використанням традиційних і нетрадиційних засобів фізичного виховання: •• фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту та туризму); •• природне середовище (повітря, сонце, вода) • гігієнічні чинники (режим харчування, сну, заняття та відпочинку, гігієна одягу, взуття).
Велике значення в режимі дня ЗДО має використання додаткових методів і прийомів оздоровлення дітей, проведення оздоровчих заходів. Оздоровчі заходи, є системою, важливою формою роботи, як надійний засіб зміцнення здоров’я, запобігання простудним захворюванням, вони доповнюють усі форми роботи з дітьми, підвищують їх ефективність.
/Files/images/LEGO/4398825_sret26.gif


Поради батькам «Щоб дитина росла здоровою»
Проблема здоров'я, фізичного розвитку дитини – основна для сім'ї і для дитячого садка. Здорова дитина – мрія кожного батька. Яка ж вона, здорова дитина? Чому наші діти хворіють? Звичайно, причин безліч: економічні, соціальні, генетичні, медичні. Одна з них – недостатня увага з боку дорослих до здоров'я дитини. Ми любимо дитину, старанно лікуємо, коли вона хворіє, а в повсякденному житті не використовуємо весь арсенал засобів і методів фізичного виховання.
За даними ВООЗ, здоров'я населення тільки на 7-8 % залежить від медицини, на 50 % - від рівня життя суспільства та екології. На ці чинники ми завжди можемо вплинути. Але на 20 % здоров'я залежить від самої людини, способу її життя.
Здорова дитина - це перш за все, дитина щаслива, якій забезпечено емоційний комфорт. Складні соціальні та економічні обставини в Україні зумовлюють необхідність постійної уваги до охорони психічного здоров'я дітей. Слід пам'ятати, що розлади у сфері психічної регуляції є водночас барометром фізичного стану дошкільника.

Але основний ключ до правильної організації життя малюка – це рухливий режим. Ні про яке здоров'я не може іти мова, якщо дитина не рухається, не товаришує з фізичною культурою. Фізична культура - це попередження хвороб серцево-судинної, дихальної, нервової системи. У закладі дошкільної освіти створені необхідні умови для активного фізичного розвитку дітей. Щоденно проводяться - ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, прогулянки на свіжому повітрі, рухливі ігри, дні здоров'я, гімнастика пробудження.

Пробудження дитини – це стрес. Від дорослих залежить з яким настроєм прокинеться дитина. Ніжний голос мами, її лагідні руки, доброзичливий тон – все це допоможе розпочати дитині новий день. Кожний ранок потрібно розпочинати з гімнастики пробудження. Її можна робити, не піднімаючись з ліжка.

Дуже добре, якщо у вихідний день заплануєте прогулянку в ліс або парк. Можна взяти лижі, ковзани, клейонку, щоб кататися з гірки. А якщо на вулиці ллє дощ, сильний мороз, хуртовина, то пропонуємо організувати «кімнату-прогулянку». Всі члени сім'ї разом з дитиною одягають спортивні костюми, шапочки, шерстяні шкарпетки, спортивне взуття, відчиняють балкон чи вікно і протягом 30-40 хв. активно рухаються. Ігор можна придумати безліч.

А якщо вдома багато справ, то на допомогу прийде домашній міні-спортзал. Обладнати його допоможе Ваша винахідливість і кмітливість. Міні-спортзал може бути розміщений у будь-якому зручному місці, де зібрані атрибути для ходьби, стрибків, лазіння, метання; скакалки, мотузки, сніжки із сентипона; ціль на липучці; штучні пляшки, наповнені сіллю чи піском; м’яч, підвішений вгору, і закріплений знизу - боксерська груша; старі м’ячі, наповнені керамзитом, і обшиті тканиною - гирі.
Ранкові заняття корисніші. Їх тривалість 10 хв. Потім прогулянка до обіду. В неї включається заняття фізкультурою 15 хв. Після денного сну – гімнастика, потім прогулянка. Під час прогулянки дитина повинна бігати, стрибати. Бажано під час цієї прогулянки іти з дитиною на спортивний майданчик, де є перекладина.
Рухова активність не буде мати позитивного результату, якщо в приміщенні немає свіжого повітря і не проводиться вологе прибирання.
Щоб дитина росла здоровою, не можна відмовлятися від загартування:
- ходьба по землі, вкритій інієм, босоніж;
- ходьба по замороженому рушнику, босоніж;
- обливання холодною водою;
- відвідування сауни.
Кiлькiсть переглядiв: 292