Ранкова зарядка – запорука здоров’я учнів!
Ранкова зарядка корисна для будь-якого віку. Вона потрібна кожній людині, аби після сну організм підготувати до праці. І привчитися робити її щоранку потрібно розпочинати з дитинства. Тому в нашій школі традиційно розпочинається навчально-виховний процес із ранкової зарядки.Зарядка – це комплекс вправ, які допомагають вранці зарядити організм бадьорістю та енергією.
Методика організації та проведення фізкультхвилинок та фізкультпауз для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
Традиційні фізкультхвилинки проводяться під час навчальних занять, коли діти знаходяться у сидячому положенні, з метою зняття стомлення. Проведення фізкультхвилинок перш за все позитивно впливає на емоційний стан, забезпечує відновлення працездатності, підвищує настрій дітей, знижує статичні навантаження, попереджає тим самим порушення постави. Завданням педагога саме є оптимізація цієї форми фізкультурно-оздоровчої роботи з метою здобуття максимального оздоровчого ефекту. У комплекс вправ також включені елементи рефлексотерапії, тобто сукупність прийомів цілеспрямованої, переважно крапкової, дії на організм шляхом роздратування рецепторного апарату шкіри і належних тканин. Цей метод (акупресура) надає дію через так звані активні крапки. У відповідь на роздратування певних активних крапок в організмі виникають реакції, що забезпечують його адаптацію до змін зовнішнього середовища, і інші захисні реакції, активізується діяльність внутрішніх органів, регулюється м'язовий тонус, знижується нервово-психічна напруга, досягається релаксація.
Від крапки багато в чому залежить ефект (управління життєвої енергії). Так, через дію на активні зони ступні – цього розподільного щита – можна «підключитися» до будь-якого органу людського організму і стимулювати або гальмувати його діяльність. Дія на активні зони колінного суглоба сприяє підвищенню опірності організму до вірусних і алергічних захворювань, оскільки роздратування цих зон призводить до збільшення синтезу інтерферону. Пальці наділені великою кількістю рецепторів, що посилають імпульси в центральну нервову систему. Натиснення на середній палець стимулює мозок, знижує кров'яний тиск; впливаючи на мізинець, можна поліпшити розумову діяльність. За допомогою масажу біологічно активних крапок на вушній раковині можна швидко підняти тонус нервової системи, зняти стомлення, мобілізувати функції систем, що лімітують працездатність.
Також в комплекс включені вправи дихальної гімнастики, що викликають у дітей емоційний підйом, поліпшуючі кисневий обмін, дають оздоровчий ефект.
Методика проведення фізкультпауз
Фізкультхвилинки проводяться на кожному уроці між 20-ою і 25-ою хвилинами протягом 1,5-2 хв. Кожен комплекс фізкультхвилинок складається з 5–6 вправ, повторених 5-6 разів, з них 3 вправи – із запропонованих (по одному з кожного блоку).
Педагогу, тренеру-викладачу з хортингу, що працює в дошкільному закладі або в загальноосвітньому навчальному закладі з школярами початкових класах, необхідно вивчати весь матеріал – у тому числі і теоретичні обґрунтування кожної вправи, зацікавлювати та заохочувати дітей до виконання вправ.